RADIO

What is current song?

RSS

ေရႊညဝါ ဆရာေတာ္ကို သံဃာနာယက ၄၇ ပါးမွ လူဝတ္လဲခိုင္း..................................

အဆင့္အဆင့္၏ ဆုံးမညႊန္ၾကားသည္ကုိ မနာခံသျဖင့္ ေရႊညဝါ ဆရာေတာ္ကို လူ၀တ္လဲရန္ အတြက္ နိုင္ငံေတာ္သံဃာ့နာယက အဖြဲ႔၏ ဆဌအၾကိမ္ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔ (၄၇)ပါးစုံညီ အစည္းအေ၀းဆုံးက ဆံုးျဖတ္လိုက္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
တရားက်င့္ဖို႔ စိတ္မဝင္စားပဲ လူသူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရတာ၊ နုိင္ငံေရးလုပ္ရတာ စိတ္ဝင္စားရင္
လူထြက္ၿပီး စိတ္ဝင္စားတာကို တစိုက္မက္မက္လုပ္ျခင္းက
သာသနာအတြက္လည္း လူပိုတစ္ေယာက္ေလွ်ာ့ၿပီး
နုိင္ငံေရးေလာကအတြက္လည္း လူေတာ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာမွာပါ
သံဃနာယက ဝါရင့္ ဆရာေတာ္ႀကီး ၄၇ ပါးရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ႀကိဳဆိုပါတယ္...ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္ေလးစားျမတ္ႏိုး တန္ဖိုးထားသူတစ္ဦး အေနျဖင့္ ေရးသားတင္ျပသင့္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရးသားတင္ျပလိုပါသည္။ ပထမဦးစြာ တင္ျပလုိေသာ အေၾကာင္းအရာသည္ သီတဂူ ဆရာေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္ထဲမွ ဓမၼကထိကမ်ားအတြက္ လမ္းညႊန္ထားေသာ တရားစာတစ္ပိုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓမၼကထိကမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပလႅင္ေပၚမွ ဆင္းမသြားနဲ႔ ဟူေသာ ၾသ၀ါဒ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုၾသ၀ါဒကို ဆရာေတာ္က အက်ယ္တ၀င့္ ေဟာပါသည္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ ဓမၼကထိကသည္ ဗုဒၶေဟာသည့္ တရားအတိုင္း ေဟာၾကားရန္ႏွင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ မေဟာၾကားသည့္ အေၾကာင္း အရာကို ထည့္သြင္း မေဟာရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ေရႊည၀ါဆရာေတာ္ ဦးပညာသီဟသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္ မသက္ဆိုင္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထည့္သြင္း ေဟာၾကားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ့နယ္ သံဃနာယကအဖဲြ႔ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ အျဖစ္မွလည္း ေကာင္း၊ ၿမိဳ့နယ္သံဃာ၀န္ေဆာင္ အျဖစ္မွလည္းေကာင္း ၁၁-၂-၂၀၁၁ ရက္ေန႔မွစ၍ တာ၀န္မွ ရပ္စဲလိုက္ေၾကာင္းႏွင့္ ၁၁-၂-၂၀၁၁ရက္ေန႔မွ ၁၀-၂-၂၀၁၂ရက္ထိ တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ တရားေဟာခြင့္ မျပဳခဲ့ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာ နာယကအဖဲြ႔ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲကုမာရာဘိ၀ံသႏွင့္ အဖဲြ႔၀င္ဆရာေတာ္ (၁၅) ပါး တို႔မွ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။
ေရႊည၀ါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုကာ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရအားဆန္႔က်င္ ေသာစကားလံုးမ်ား သံုးႏႈန္းေနျခင္းတို႔မွာ အျမင္အၾကား မသင့္ေလ်ာ္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား လုပ္ရမည့္ အလုပ္မ်ား အေျပာအဆိုမ်ားအား ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး အေနႏွင့္ ေျပာဆိုေနပါက လူႏွင့္မျခားေသာ လုပ္ရပ္မ်ား အျဖစ္ျမင္ေနမိ ပါသည္။ ဥပမာ - ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ ရၿပီဆိုတာ မျဖစ္စေလာက္ေလးဘဲ၊ ဒီမျဖစ္စေလာက္ေလးနဲ႔ ျပည္သူေတြအတြက္ ဘာမ်ားေျပာင္းလဲလာမွာလဲ ဟူေသာ စကားရပ္မ်ိဳး။ ဘုန္းႀကီးေတြ မဲမထည့္ရလို႔ မေက်နပ္တဲ့ အေဟာမ်ိဳး၊ ဒီတစ္ခါမဲေပးရင္ လူ၀တ္လဲၿပီး မဲေပးလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ အေဟာမ်ိဳးမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး အေနႏွင့္ မသင့္ေတာ္ေသာ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား ျဖစ္ေနပါသည္။
္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္အစိုးရအား ပုတ္ခတ္ေသာ အေျပာအဆိုမ်ား၊ ေ၀ဖန္ေသာ စကားမ်ား ေျပာဆိုလိုပါလွ်င္ လူထြက္၍ ပါတီႏိုင္ငံေရး လုပ္ကိုင္ျခင္းသည္သာ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေပးေရး၊ ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားေရး ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ မအပ္စပ္ပါ။္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ သာသနာေတာ္ တည္တံ့ေရး၊ သာသနာေတာ္ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးတို႔ အတြက္သာလွ်င္ အားႀကိဳးမာန္တက္ ေဟာေျပာေစလိုပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဘာသာေပါင္းစံု မွီတင္းေနထိုင္လ်က္ ရွိပါသည္။ အျခားေသာ မူဆလင္၊ ခရစ္ယာန္ စတဲ့ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနႏွင့္လည္း ဘုန္းႀကီးတို႔ကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံေရးထဲ ပါလာမည္ဆိုပါက ရွင္းမရေသာ ရႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါသည္။ ကမၻာတြင္ ျဖစ္ေနေသာ စစ္ပဲြမ်ားသည္ သူတို႔ဘာသာေရးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စစ္ပဲြမ်ားျဖစ္ ေနသည့္အတြက္ ယေန႔တိုင္ ၿငိမ္းသတ္၍ မရႏိုင္ေသးပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ စစ္ပဲြလံုး၀မရွိသည့္အတြက္ ကမၻာ့ေပၚတြင္ အေကာင္းဆံုး၊ အသန္႔ရွင္းဆံုးႏွင့္ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာ ဘာသာအျဖစ္ ဂ်နီဗာၿမိဳ့ရွိ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဘာသာေရးႏွင့္ အသိဥာဏ္ ျမင့္မားေရးဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးအဖဲြ႔က တညီတညြတ္တည္း ေရြးခ်ယ္ ဆံုးျဖတ္ထားပါသည္။ ထိုသတင္းသည္ ဗုဒၶဘာ သာ၀င္မ်ားအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ သတင္းျဖစ္ပါသည္။
၀ိနည္းဆိုတာလည္း ရဟန္းေတာ္မွာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ သာသနာ့၀န္ကို
ထမ္းမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားသူငါ ေလာကီလူသားေတြလို ေနျခင္သလို
ေနလို႕မရေအာင္၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္၊ ကိုယ္ရံုထားတဲ့ သကၤန္းအရွိန္ေၾကာင့္
ေစာ္ကားမိတဲ့ သူေတြအျပစ္မျဖစ္ေအာင္၊ အၾကည္ညိဳမပ်က္ေအာင္၊ သ့ဃာ့
ဂိုဏ္းကြဲ၊ သင္းကြဲ မျဖစ္ရေလေအာင္၊ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ သံဃာအဖြဲ႕အစည္း
မပ်က္စီးရေလေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ေရရွည္အကိ်ဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး
ခ်မွတ္ခဲ့တာပါ။ ေရွးယခင္ ဘုရားအစဥ္အဆက္ေတာင္ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားေလာက္
သံဃာထုအေပၚမွ ၀ိနည္းစည္းကမ္းေတြ ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္း မရွိပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္
အျခားေသာ အေနာက္တိုင္း ပညာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္ ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဴးရတာကေတာ့
ရဟန္းႀကီး ေဂါတမဟာ လက္နက္ ကိရိယာ တန္ဆာပလာ တစ္ခုမွ မပါပဲနဲ႕
ေယာက်္ားသားေတြႀကီးရွိတဲ့ သံဃာဆိုတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းကို
အုပ္ခ်ဳပ္သြားတယ္ဆိုတာ အလကားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီ ၀ိနည္းဆိုတဲ့စည္းကမ္းနဲ႕
သိကၡာပုဒ္ အသြယ္သြယ္ေတြေၾကာင့္ပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ ရဟန္းေတြဟာ ေစာင့္ႏိုင္သမွ် ၀ိနည္းကို ေစာင့္ထိမ္းခ်င္း၊
က်င့္ႀကံႏိုင္တဲ့ ဓုတင္ကို ေဆာင္ျခင္းဟာ ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္တို႕ရဲ႕
က်င့္ႀကံႏိုင္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ မက်င့္ႀကံလို႕လည္း ဘာမွေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။
သို႕ေသာ္ ၀ိနည္းဆိုတာ ေစာင့္ထိမ္းရမယ္မွန္း သိရဲ႕သားနဲ႕ ခ်ိဳးေဖာက္ရင္
သာသနာ့၀န္ထမ္းလို႕ မမည္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ပဇၨင္းတက္တုန္းက ၀ိနည္းေတြ
ေလ့လာေနတုန္းက မသိတာေတြ ဆရာေတာ္ႀကီးကိုေမးလို႕ ဆရာေတာ္ႀကီးရွင္းျပဘူးတယ္။
ငါ့တို႕ ေက်ာင္းထိုင္ၾဆေတာ္ႀကီးက ေျပာတယ္ ဒီပဇၨင္း ၀ိနည္းေတြ ေမးလာရင္
အေၾကာင္းထူး တစ္ခုခုေတာ့ ရွိပီကြ၊ ၀ိနည္းေမးတဲ့ ပဇၨင္းဟာ ထြက္နည္း
ႏွစ္နည္းပဲ ရွိတယ္။ လူထြက္ရင္ထြက္ မထြက္ရင္ ေတာထြက္တဲ့။
ဘာလို႕လည္းဆိုေတာ့ က်င့္ႀကံဖို႕ရာ အဲ့ေလာက္ခက္ခဲတယ္ ဆိုတဲ့အတြက္ပါ။
သို႕ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၀ိနည္းကို သာသနာ့၀န္ကိုထမ္းၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ
ႏိုင္သေလာက္ကို ထမ္းၾကပါတယ္။ တကယ့္ကို ရဟန္းအက်င့္ကို က်င့္ႀကံတဲ
့ၾဆေတာ္ေတြဟာ လူပရိတ္သတ္မ်ားျပားစြာ ဖူးေျမွာ္ျခင္း၊ လာဘ္လာဘ
ေပါမ်ားျခင္းကို ရဟန္းစခန္းစဥ္ ေပါက္ေျမာက္ရန္အားထုတ္မႈမွာ မာန္နတ္ရဲ႕
အေႏွာင့္အယွက္ေတြလို႕ သတ္မွတ္ပါတယ္။ (ရဟႏၱာႏွင့္
ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ားမွာၾကည့္ပါ။)
သာမာန္ပုထုဇဥ္ လူပုဂၢိဳလ္ဟာ အျပစ္တစ္ခုကို သိသိႀကီးနဲ႕ ထပ္ခါထပ္ခါ
က်ဴးလြန္ရင္ ဘယ္လုိသတ္မွတ္ၾကသလဲ။ ဒီလိုဆိုရင္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ သာသနာ့ႏြယ္၀င္
ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဟာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို သိသိႀကီးနဲ႕ ထပ္ခါထပ္ခါ
က်ဴးလြန္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္ၾကမလဲ။ ဒါေတြကို ေသျခာစဥ္းစားသင့္ပါတယ္။
သာသနာေတာ္ညိႈးႏြမ္းမွာကို ေစာင့္ထိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တ့ဲ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာလည္း
သာသနာ့အာဇာနည္ဆိုတာကို မေမ့သင့္ပါဘူး။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ကေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား ႏိုင္ငံေရး မလုပ္သင့္တယ္ လုပ္သင့္တယ္
ဆိုတာ အျငင္းမပြားလိုပါဘူး။ လုပ္လည္းျဖစ္တယ္ မလုပ္လည္းျဖစ္တယ္။ သို႕ေသာ္
ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္ လံုရပါမယ္၊ သကၤန္းအေရၿခံဳၿပီး ခုတံုးလုပ္စားတာေတြ
မ်ားလာမွာကို မလိုလားပါဘူး။ (အခုလက္ရွိ သကၤန္းႀကီး တကားကားနဲ႕
ေဘာပြဲၾကည့္ လကၻရည္ဆိုင္ထိုင္၊ အရက္ေသာက္၊ မိန္းမလိုက္စား
ပါရဇိကကံၾကေနေသာ္လည္း သကၤန္းတန္းခိုးနဲ႕ မိုက္လံုးႀကီးေနတဲ့
ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ေသာ လူမ်ားလည္းပါ၀င္ပါတယ္)။ ရဟန္းအလုပ္ ရဟန္းလုပ္ၿပီး
လူအလုပ္ လူလုပ္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ လူကေန ရဟန္းအလုပ္လုပ္လို႕ ဓမၼာစရိယာ
ဘြဲ႕ရအျဖစ္က ထုတ္ပယ္လိုက္ရတာေတြ မေမ့သင့္ပါဘူး။ အဲ့ဒိေတာ့ ရဟန္းက
လူအလုပ္လုပ္တာကို မကန္႕ကြက္ပါဘူး ဒါေပမဲ့ ေလွနံႏွစ္ဖက္ နင္းလို႕မရသလိုပဲ
ရဟန္းက လူအလုပ္ လုပ္လာရင္ ရဟန္းလို ကိုးကြယ္ခံထိုက္ မခံထိုက္ဆိုတာကိုေတာ့
ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္လံုတယ္ဆိုခဲ့ရင္ ရဟန္းေတာ္ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရးလံုး၀
ယူလို႕မရေတာ့ဘူးဆိုတာ သိေအာင္လို႕ေတာ့ ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။
ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာရသည္ သူတစ္ပါးအား ထိခိုက္ျခင္းအလ်င္းမရွိပဲ မိမိ၏
သေဘာထားအား ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုႏိုင္သည္ ဆိုတာပါတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ့အယူအဆကို
ရွင္းျပပါတယ္။ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ကြဲလြဲႏိုင္ပါတယ္၊
အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေ၀ဖန္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ငါ့အယူမေထာက္ခံလို႕
ရန္သူဆိုတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း
အာဏာရွင္စာရင္း၀င္သြားပီဆိုတာ မေမ့လိုက္ပါနဲ႕၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment